tisdag 31 maj 2011

Leon i Tyskland

Förra veckan var jag i Tyskland och såg mig omkring.
Först besökte jag staden München i södra Tyskland. Där var det mysigt och det fanns massor av grönsaken sparris överallt. Jag besökte att stort torg som hette Marienplatz mitt i stan.
Senare i veckan flög jag upp till huvudstaden Berlin och hittade ytterligare ett stort torg som hette Brandenburger Tor. De verkar gilla stora torg i Tyskland. Av en ren händelse så besökte även vårt svenska kronprinsesspar dessa städer i veckan och jag fick vid några tillfällen en liten skymt av både Victoria och Daniel. De var jättepopulära i Tyskland för det samlades massvis med folk var de än visade sig. De gav blommor till dem och viftade med svenska flaggor så det kändes nästan som om det var i Sverige!

Resehälsningar från Leon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar