söndag 27 mars 2011

Elvira reser till New York

Jag är i New York!
I onsdags åkte jag flygplan för första gången i mitt liv. Först var jag lite pirrig i magen men sedan visade de en superbra film som hette Trassel och då blev allt bra igen.
Nu har jag varit här i fyra dagar och jag har hunnit med jättemycket.
Mitt hotell ligger precis bredvid Empire State Building så jag har superfin utsikt.
Jag har varit på loppisar, fikat och köpt jättefina pärlor som jag ska pyssla med när jag kommer hem.
I går var jag och besökte den häftiga bron Brooklyn Bridge. Därifrån såg man ända till Frihetsgudinnan.
På kvällen gick jag en promenad till Time Square. Det var så mycket ljusskyltar där så det kändes som om det var ett stort disco!
Imorgon åker jag hem och då hoppas jag att det är någon annan bra film på planet.

New York hälsningar från Elvira.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar